Aug 27, 2012

ohsem 2


Aku Nikahimu Kerana ALLAH Taala.

Suami : Awak kenapa muram je dari tadi?

Isteri : Awak sayang saya ke tak sebenarnya ?

Suami : Ya Allah .. Kenapaa tanye macam tu ?

Isteri : Cintakan saya ke tidak ?

Suami : Istighfar sayang ... Saya suami awak , sudah pasti saya cinta dan sayang awak .

Isteri : Awak tipu ! Dari dulu awk ta pernah bagi tahu sebab apa awak cinta dan sayangkan saya . Sebab apa awk pilih sy jadi isteri awak . Saya tnya awk senyum ! Itu je lah jawapan awk ..Ntah2 awak nikahi saya  sebab turut cakap mak awak kan..

Suami : Awak kenapa tinggi suara dengan saya ? Berdosa syg .. Tak baik buruk sangka dgn suami awak..

~ kemungkinan si isteri mengalah dan berdiam diri . 

Tiba-tiba 1 hari , malang tidak berbau .. Pasangan tersebut KEMALANGAN !  Dengan izin Allah , si suami hnya mengalami cedera ringan .. Tapi si isteri . . . . Koma terbaring lesu .Setiap hari , setiap mlm si suami berdoa utk kesembuhan isterinya . .

Dgn izin Allah , si isteri mula sedarkan diri dan mendapati ada sepucuk surat dan sejambak bunga di atas meja .Diambilnya bnga itu dan diciumnya , diambilnya surat itu dan membacanya .

Assalammualaikum sayang abgg ..
Maafkan abg , ari ni abg terpaksa mula kerja . Tp abg jnji akn terus melawat syg ps abes kje .. Sayang abg .. Hari tu syg ada tnya knp abg cinta , sayang dan pilih syg .. Abg takde sbb utk semua tu . 

Bg abg , kalau abg mencintai syg krn rupa paras , cinta abg akn hilang bila kita tua nnti sbb rupa syg akn kedut bila tua nnti . Law abg cinta syg kerana suara lunak syg , cinta abg akn hilang sepanjang syg koma krn abg ta dpt dgr suara syg ....
.
Tapi abg cinta syg bkn krn semua tu .. Abg cinta syg kerana syg jodoh abg , krn Allah yang anugerahkan cinta syg utk abg .
Abang cinta sayang kerana Allah Taala. .
:)

p/s:kecantikan abadi tak akan kekal selamanya.terimalah diriku seadanya.:)

insyaAllah..

#boleh tolong senyap takk ? ^_^