Apr 25, 2011

Kemalangan dirancang?

Ce citew ce citew

Kemalangan? Aku trauma betoi dgr kmlgn ni.. sbb yelah kmlgn la yang meragut nyawa org yg aku syggggg.. T_T..

Kemalangan tidak berbau..tapi ade juga kemalangan yang sengaja dirancang pihak tertentu bertujuan mengaut keuntungan.


sesetengah pihak mengupah LONGKAI pasang perangkap (paku,minyak) di kawasan sng berlaku kmlgn.


dah pasang perngkap sng la eksiden.. dalam sekelip mate, cepat je orang pengendali trak tunda datang nak bg perkhidmatan...


Pengendali trak tunda boleh menndapat pendapatan sehingga RM10000 sebulan..
(perniagaan yg menguntungkan !) yelah dah banyak bberlaku kemalangan..

berita ni dari paper utusan malaysia 25.4.2011..bnde ni sbnanye isu yg mengejutkan la bagi aku la..ade ke patot...kesian org tak bersalah..isk3..sampai dah ade banyak kes pasal bende ni..orang eksiden sebab jln licin (minyak) pastu longkai dtg bg pkhidmatan..kalau tak terime longkai tu berkasar..bile dah terime terpakse kene bayaran yg MAHAL..org zmn skrg snggup wat ape je nak duet..moral: jgn cpt terpedaye dgn longkai..

19 comments:

aihara kong-joo said...

betoi2 stju ...owg skrang dsebabakn uit deme snggup mngorban nyawa owg yg xberslah...hurm..

shafiqabdshukor said...

btl2...
kadang2 kami penunggang motor pon leh jd mangsa..
letak paku kat jalan..
saya dh prnh kena sekali...
tp selamat pakai tayar tubeless.
lmbt la nak pancit nyer..

Nur Liyana said...

pergh!!!jahat giler org tue...huk3

sitot lukis guna pensel pen ke???wah hebat!!!

SITOT said...

aihara : yupp !

SITOT said...

shafiqabdshukor :

woaa..byk kesian woo.. berhati2 di jln raye..

SITOT said...

liyana.. yup2!! jht!! yana, puji ke ape? yana jeritt kuat lgi... :p

farah said...

member pernah kena. nsb baik dia tak ape2. and dia mmg marah gila dgn org tarik kereta tu. dia taknak amik pun org tu.. padan muka orang tu.

arha said...

arha baru je bace paper sal nih xd.,ketinggalan sehari~ haha

Green Apel said...

what da???bisnes dgn cara salah.. adeii-__-'...teruknya

eyjalukman said...

ishhh , kurang asam nyee !

SITOT said...

farah : huh.. padan muka en..

SITOT said...

arha : sehari je kak ngah..hehehe

SITOT said...

shamsuddin amin: yup.. hati2 ye!

SITOT said...

green apple : what the _____ =;=

SITOT said...

eyjalukman : kurang sivik punya orang !

✿ a.m.i.e.r.a ✿ said...

paper ne ila??
ktinggaln nie,,hehe ;)

SITOT said...

utusan malaysia... :))

fyna said...

mcm tue e?

SITOT said...

:...yup...;